arrow_drop_up arrow_drop_down
2 januari 2020 
in blog

Food-Filler voor meer volume?

Je bent wat je eet, en dit mag je best letterlijk opvatten.

Zorg jij goed voor jezelf met goede voeding; zo onbewerkt mogelijk, veel groenten, eiwitrijk en gezonde vetten, dan zie je dat terug je huid, nagels, haar etc en daarnaast voel je jezelf vaak veel beter dan met een ongezond voedingspatroon.Het probleem is 9/10 keer dat we de verkeerde producten eten waardoor we honger ervaren. En laat honger nou net hetgeen zijn wat ervoor zorgt dat je je dieet niet volhoud. En je je doel niet haalt.

Filler voor meer volume?

Yes daar zijn fillers voor, en nee ik heb het niet over fillers in je gezicht die voor volume zorgen. Maar fillers in je dieet. Zoals het woord filler eigenlijk al zegt; volume; veel eten voor weinig calorieën! In je maag zitten namelijk sensoren die ‘meten’ hoe vol je zit.

Je maag maakt geen onderscheid tussen een Tony Chocolonely reep of een appel, je maag merkt alleen op hoe vullend het is. Maar qua calorieën zit er wel een heel groot verschil tussen deze 2; namelijk 965kcal VS 65kcal.

Regelmatig hoor ik van mijn klanten, zodra ze hun nieuwe voedingsplan ontvangen, dat ze het niet ‘weg krijgen’ omdat het zo veel is. Terwijl ze qua calorie-inname toch minder binnen krijgen maar qua volume meer eten!

Food-Fillers zijn… 

Een voorbeeld van een aantal fillers voor in je dieet zijn; 

  • Aardbeien, bessen, 
  • Salade 
  • Groene groenten
  • Ei-eiwit
  • Champignons, tauge
  • Komkommer

 

  Nieuwe eetgewoontes!

Waar we vaak niet bij stilstaan, is dat de oude voedingspatronen/eetgewoontes ervoor hebben gezorgd dat je hebt besloten om veranderingen aan te brengen. Er zullen dus permanente veranderingen moeten plaatsvinden om fit te worden en te blijven. En dit gaat niet van de een op de andere dag. Er zijn mensen die onderscheid maken tussen ‘dieetvoeding’ en ‘normale voeding’.
Persoonlijk noem ik het liever een leefstijl-verandering waarbij je maaltijden niet aanvoelen als een dieet, maar een way of life.
Kip en broccoli wordt bijvoorbeeld als dieetvoeding gezien en brood wordt als normale voeding gezien, maar het kan zoooo anders! Als je maar weet hoe het werkt. De realiteit is dat het dieet dat je nu volgt, duurzaam moet zijn. Ten eerste maakt dat het makkelijker om het dieet überhaupt te kunnen volgen en ten tweede maakt dat het het mogelijk om je gewicht te kunnen blijven onderhouden.
Als coach zijnde vind ik het belangrijk om mijn klanten te leren ‘hoe’ voeding in je voordeel kan werken, zodat ze na het traject precies weten wat ze kunnen eten, zonder het gevoel te hebben op een dieet te zijn! 

 

Over de schrijver
Bernice is een professioneel fitness atleet in de IFBB Pro Legeau, en kan zichzelf na jaren wel een ervaringsdeskundige noemen op het gebied van voeding, training en leefstijl. Haar sportprestaties en haar passie voor haar bedrijf zijn diverse keren uitgelicht op Regio8, Omroep Gelderland, de Gelderse Post en daarnaast is ze uitgeroepen tot Sportvrouw van het jaar 2018! Ze is inmiddels al jaren actief voor haar bedrijf Bodify als specialist in het begeleiden van dames en heeft hiermee al supermooie resultaten behaalt! Je hoeft geen fitgirl te zijn om je bij Bernice aan te melden, alle dames zijn welkom. Of je nou fit wil worden voor een hardloopwedstrijd, wil afvallen of sterker wilt worden, bij Bernice voel je je al snel op je gemak! Bernice woont samen met haar 2 franse buldoggen in Gendringen. Daarnaast is ze volle bak aan het werk om haar bedrijf uit te breiden met een extra locatie.
Reactie plaatsen